+31 (0)183 - 700 132
+31 (0)183 - 700 132
-- update 2023 --
Inmiddels gelden er per 6 februari 2023 nieuwe termijnen i.v.m. de activatie van Fortinet support en licenties voor Fortinet hardware bundels en FortiGate hardware. Alle FortiCare Support licenties en nieuwe FortiGuard licenties, gekocht als losse licenties of in een hardware bundel, zullen automatisch starten na 90 dagen. De termijn van 90 dagen gaat in op het moment van verzending vanuit Fortinet, ongeacht wanneer de producten aankomen bij de reseller of eindklant.
Het beleid voor alle andere productlijnen en FortiGate VM is niet gewijzigd. Deze licenties (bijvoorbeeld FortiCare of FortiClient) dient u binnen 1 jaar te activeren. Na 1 jaar verliest de licentie namelijk z'n geldigheid en komt deze te vervallen.
* Hardware bundles are defined as a combination of a hardware device and one or both of FortiCare Technical Support and FortiGuard subscription licenses into a single orderable part number/SKU. Product lines that currently have hardware bundles include FortiGate, FortiWiFi, FortiMail, FortiWeb, FortiAnalyzer, FortiManager, FortiADC, FortiNDR, FortiTester, and FortiVoice.
** Defined strictly for this policy change as FortiCare Essentials, FortiCare Premium, or FortiCare Elite/Elite Upgrade technical support contracts. Other Technical Support contracts, such as Premium RMA and Secure RMA, are not included in the new policy.
*** Forfeiture after 365 days for one year contracts. For multiyear contracts, the first year is forfeited after 365 days unless previously registered.
-- origineel bericht d.d. 15 april 2021 --
Bij aanschaf van een Fortinet hardware bundel, support verlenging of losse licentie is het belangrijk om te weten wanneer ze geactiveerd moeten worden. In een aantal gevallen worden licenties namelijk automatisch geactiveerd. Of moeten ze binnen een bepaalde termijn worden geactiveerd, anders worden ze ongeldig.
Licenties als onderdeel van een hardware bundel worden geactiveerd bij registratie van de hardware of automatisch na 3 maanden.
Een support verlenging of losse licentie (bijvoorbeeld FortiCare of een FortiClient licentie) dient u binnen 1 jaar te activeren. Na 1 jaar verliest de licentie namelijk z'n geldigheid en komt deze te vervallen. Koopt u een Fortinet verlenging bij Licensewise, dan zorgen wij voor de registratie.
Het registreren van Fortinet hardware of licenties wordt gedaan via uw account op support.fortinet.com. Meer informatie hierover vindt u bij de levering van uw aankoop.
Heeft u hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op.